Broen A/S flytter til Scanport

Pressemeddelelser 21-11-2013 10:58 CET

Broen, der producerer energirigtige flowløsninger og ventiler til vand, varme og gas, og som er en del af den hollandske industrigruppe Aalberts Industries, flytter en del af sit danske salgskontor og Clorius Controls til Nordhuset i Skanskas udviklingsområde Scanport ved Kastrup Lufthavn.

Nordhuset ved Lufthavnen

Broen gør Astellas Pharma og Scandinavian Business Seating selskab i Nordhuset, der er nabo til Den Blå Planet, Øresundsbroen og Kastrup Lufthavn.

”Vi byder Broen meget velkommen i Nordhuset. Nordhuset er vores seneste projekt og afspejler med sin grønne profil, store fleksibilitet og unikke beliggenhed de kvaliteter, vi mener, kendetegner fremtidens kontorer. Vi oplever for tiden en stigende interesse fra virksomheder, der ønsker at placere sig i Scanport i miljørigtigt byggeri, tæt på lufthavnen og med vandet lige udenfor dørene” siger Elo Alsing, markedschef i Skanska.

Netop den internationale, lufthavnsnære placering var den primære årsag til, at Broen valgte at flytte sit salgskontor til Scanport.

”Som en international virksomhed med kontorer og samarbejdspartnere flere steder i Danmark men også Worldwide, er det vigtigt for os at ligge tæt på lufthavnen og den øvrige trafikale infrastruktur. I Scanport kan du nå hele verden på meget kort tid, og derfor er beliggenheden den helt rigtige for os” udtaler Ulrik Haagen-Olsen, nordisk direktør i Broen.

I juni valgte også Ferring Pharmaceuticals at flytte sit danske hovedkontor til Scanport fra 2016.

Fakta Scanport:
Skanskas vision for Scanport er at udvikle et internationalt erhvervsområde for vidensvirksomheder i Øresundsregionen. Området rummer et potentiale på 95.000 kvadratmeter, hvilket svarer til over 5.000 arbejdspladser.

Fakta Broen:
Broen A/S er en del af den børsnoterede hollandske in¬dustrigruppe Aalberts Industries. Virksomheden producerer energirigtige flowløsninger og er kendt for blandt andet Ballofix® og datterselskabet Clorius Controls, der udvikler og sælger ventiler, termostater samt intelligente BMS-systemer og energimålere.