Sweco får mere plads i Ørestad

Pressemeddelelser 07-07-2023 10:43 CET

Arkitekt- og ingeniørrådgiveren ekspanderer og har lejet hele 4. sal i Nest 45, den nyeste kontorejendom i Ørestad. Nest 45 er søsterbygning til Swecos domicil, og begge bygninger er opført og udlejet af Skanska.

Nest 45 Atrium

I 2018 overdrog Skanska nøglerne til Ørestads Boulevard 41 til Sweco, der allerede for fem år siden oplevede stor vækst i antallet af medarbejdere. Siden er Sweco vokset yderligere, mens Skanska har opført endnu en kontorbygning på Ørestads Boulevard 45.

Det var derfor mere end oplagt, at Sweco fik mulighed for at leje en etage i bygningen Nest 45, der er ideelt skabt til dynamisk aktivitetsbaseret kontorarbejde. Fra den 15. september i år flytter Sweco 90 medarbejdere hen over den fælles forplads til den 1.315 m² store 4. sal i søsterbygningen Nest 45.

Den bedste løsning
”Vi oplever øget efterspørgsel og rekrutterer derfor flere kolleger til vores kontorer herunder til vores hovedkontor i Ørestad. Vi er derfor glade for, at vi kan leje os ind i en nabobygning med fælles parkeringskælder. Det er den bedste løsning på vores pladsbehov, hvor medarbejderne nemt kan komme til og fra de to bygninger i løbet af en arbejdsdag, benytte de fælles faciliteter og bevare den nære kontakt,” siger Dariush Rezai, CEO i Sweco Danmark.

At der er tale om en søsterbygning i samme høje kvalitet som Swecos domicil fik også indflydelse på beslutningen om det nye lejemål.

”Nest 45 er ligesom vores domicil bæredygtighedscertificeret til DGNB Guld, hvilket giver gode og sunde rammer for vores medarbejdere,” siger Dariush Rezai.

Nest 45 er fuldt udlejet
Med udlejningen af 4. sal i Nest 45 er ejendommen fuldt udlejet kun få måneder efter, at den stod færdig. Med i aftalen følger også 32 parkeringspladser og depotrum i kælderen. Nest 45 vakte fra første dag opmærksomhed i Ørestad, da ejendommen rummer både kontor og et hotel i Ibis Styles-kæden.

”Det er spændende at opleve, hvor stor interesse, der har været for at leje sig ind i Nest 45. Det er en attraktiv ejendom med kombinationen af hotel og kontor samt en meget stor fælles parkeringskælder, der byder på mange gode løsninger i form af et multifunktionelt atrium, fleksibel indretning og en optimeret drift, hvilket har gjort det muligt at udleje hele bygningen få måneder efter, at den stod færdig ved årsskiftet,” forklarer Elo Alsing, der er markedschef i Skanska.

Han fremhæver også glæden ved, at det gode og mangeårige samarbejde mellem Skanska og Sweco nu bliver udvidet med endnu en aftale.

”Sweco er en stærk samarbejdspartner for os, både som kunde og rådgiver, hvor vi på flere af vores udviklingsprojekter nyder godt af virksomhedens kompetencer som en af de førende arkitekt- og ingeniørvirksomheder i Europa,” siger Elo Alsing.

Kristian Torp, presseansvarlig i Sweco Danmark, 28782500
Elo Alsing, markedschef, Skanska, 20169322

Fakta om Nest 45
Kontordelen i Nest 45 er på 8.500 m². Nest 45 består også af Hotel Ibis Styles med 186 værelser. Nest 45 er bæredygtighedscertificeret til DGNB Guld og er tegnet af Holscher Nordberg Architects.

Nest 45 er Ørestads nyeste kontorbygning og har vakt opmærksomhed ved at kombinere både kontor og hotel, som skaber aktivitet i bygningen døgnet rundt. Kontordelen er indrettet med et åbent atrium i stuen med lounge, eventområde og kantine som det centrale omdrejningspunkt og faciliteterne på de øvre etager er skabt til det moderne kontorarbejdes behov for fleksibilitet og funktionalitet. Med et hotel som en af de store lejere i bygningen, er det nemt for kunder og samarbejdspartnere at overnatte i forbindelse med besøg hos virksomheder i Nest 45.

Skanska i Ørestad
Skanska har opført en række markante kontor-, bolig- og hotelejendomme i Ørestad. Nest 45 er den nyeste kontor- og hotelejendom, og allerede til december står C.F. Møllers Have klar med 156 lejelejligheder.

Email: Elo Alsing, Markedschef