Skanska færdiggør 438 lejligheder i Øresund Park

Pressemeddelelser 02-11-2018 10:40 CET

Skanska A/S har netop afleveret et nyt attraktiv boligområde tæt på Amager Strandpark. ’Øresund Park’ til Balder Danmark A/S. Det er Skanskas hidtil største boligprojekt med en kombination af ”rækkehuse”, lejligheder og penthouseboliger.

Øresund Park-facade-Amager-København-Danmark

I stueplan er der opført rækkehus inspirerede lejligheder i to etager med tilhørende have, fra 3-5. sal er der mindre lejligheder og øverst penthouseboliger med udsigt over Øresund eller Københavns skyline fra egen altan. Bebyggelsen er bundet sammen af grønne gårdrum, der åbner sig op til nærområdet således at man frit kan bevæge sig igennem bebyggelsen.

De attraktive boliger ligger kun fire kilometer fra København centrum, Øresund Metrostation lige ved døren og kun få minutters gang fra Amager Strandparks park- og strandarealer.

”Med færdiggørelsen af Øresund Park er vi samtidigt med til at afslutte hele området. Vi udviklede boligerne Øresund Strandpark i 2002-2008 og det er en fornøjelse i dag at levere 438 boliger af en høj standard til Balder Danmark A/S, der næsten alle er udlejede. ” siger Peter Nymann, direktør i Skanska A/S.

Attraktive boliger
Tilfredshed finder man også hos det svenske ejendomsselskab Balder Danmark A/S, som har investeret 1,2 mia. DKK i boligerne. Projektet er også det største nybyggede projekt i ejendomsselskabets danske portefølje.

”Arkitekturen, variationen og kvaliteten af boligerne er lykkedes til perfektion, og er tilmed et af de mest energieffektive i vores portefølje. Det er attraktivt for mange at leve og bo her, da bilerne er holdt helt væk fra de grønne områder og der er mange forskellige boligformer samlet ét sted. Det er et referenceprojekt for flere fremtidige byggerier i Balder-regi,” siger Jacob Hovmøller, Projektchef Balder Danmark A/S.

Det er Henning Larsen Architects, som har tegnet Øresund Park med bl.a. penthouselejligheder i op til 13. etage.

”Jeg er utroligt stolt over, at vi sammen med Balder og Skanska har opnået vores ambition om at bygge et levende og inviterende boligområde, der med sine indre gårdrum har potentiale til at skabe et unikt fælleskab og landsby-stemning midt i byen. Med de gode materialer, variation i boligtyper og de sorter æsker med penthouses på toppen, synes jeg også vi har givet et unikt bud på hvordan fremtidens Københavner karrer kan se ud.” siger Partner, Design Director, Architect MAA, Søren Øllgaard.