Skanska sælger boligprojekt på Amager til det svenske ejendomsselskab Balder for samlet over 1,2 mia. kr.

Pressemeddelelser 12-08-2015 10:47 CET

Skanska har indgået en aftale med Fastighets AB Balder om opførelse af 430 boliger til udlejning på Amager. Skanska har udviklet projektet, der omfatter i alt 42.000 kvadratmeter bolig fordelt på fem boligblokke med tilhørende 210 parkeringspladser i p-kælder og på terræn.

Boligerne kommer til at ligge tæt på Amager Strandpark og lige overfor Øresund Metrostation – i et område, hvor Skanska tidligere har udviklet en række eksklusive lejligheder.

Opførslen af boligerne sker over fem etaper. Første etape omfatter 90 boliger til indflytning i foråret 2017. Sidste etape forventes afsluttet i 2018. Balder forestår selv udlejning af boligerne.

– Vi er glade for at fortsætte vores gode samarbejde med Balder i Danmark og indgå endnu en aftale om et af vores boligprojekter. Det er vores største danske boligprojekt til dato, og et projekt hvor vi har udviklet et alsidigt produkt til den moderne familie, som også Balder ser kvaliteten i, siger Peter Nymann-Jørgensen, adm. direktør i Skanska A/S.

Der bliver tre boligtyper. I stueplan er rækkehuse i to etager med tilhørende have, fra 3.-5. sal mindre lejligheder og øverst penthouseboliger, hvor udsigten over området kan nydes fra egen terrasse.

I udviklingen af boligerne er der lagt vægt på at skabe en alsidig bebyggelse, der bliver bundet sammen af grønne gårdrum. Bebyggelsen har samtidig en åbenhed ud mod det omkringliggende område.

– Den variation og kvalitet, der er i boligerne, tiltaler os meget og gør projektet helt specielt. Samtidig er beliggenheden unik og tæt på strand, rekreative områder og metro til City og lufthavnen. Vi er derfor meget tilfredse med købet," siger Marcus Hansson, finanschef i Balder.