Skanska udlejer ny grøn kontorbygning til Alfa Laval

Pressemeddelelser 24-04-2014 11:33 CET

Alfa Laval Copenhagen A/S udvider sit kontor i Gladsaxe. Skanska har udviklet det nye kontorprojekt, der kommer til at ligge på nabogrunden til Alfa Lavals eksisterende lejemål på Tobaksvejen.

Alfa Laval new office

Den nye kontorbygning bliver på i alt 4.700 kvadratmeter og er indflytningsklar i oktober 2015, fem år efter at Alfa Laval Copenhagen A/S flyttede ind i sit eksisterende domicil – også udviklet af Skanska.

”Vi er glade for samarbejdet med Skanska. Vi har i fællesskab omsat vores visioner til konkrete projekter, som understøtter Alfa Lavals forretning og medarbejdere,” siger Peter Hartig, Administrerende Direktør for Alfa Laval Copenhagen A/S.

Alfa Lavals eksisterende bygning er Gladsaxes første EU Green Building, hvilket betyder, at bygningen har et energiforbrug, der er 25 % lavere end kravet i den danske lovgivning. Den nye kontorbygning vil få et endnu lavere energiforbrug.

”Vi er glade for at være med til at forme Gladsaxe som erhvervsby. I 2010 udviklede vi Alfa Laval Copenhagens A/S eksisterende domicil, og vi ser frem til at færdiggøre endnu et projekt i fællesskab. Projektet bliver mindst lige så grønt som den forrige bygning, hvilket er helt i tråd med vores visioner for bæredygtighed og vores øvrige kontorprojekter i Københavnsområdet,” udtaler Jacob Gade, projektudviklingschef i Skanska.

Skanska købte i 2008 grunden. Med opførslen af den nye kontorbygning afrundes Skanskas grønne projekt på Tobaksvejen i Gladsaxe.