Skanska sælger boligprojekt til Balder

Pressemeddelelser 08-10-2014 16:07 CET

Skanska sælger boligprojekt på Havneholmen i København til det svenske ejendomsselskab Balder for 470 MDKK

Cirkuspladsen boliger ved Havneholmen

Skanska har indgået en aftale med Balder om opførelse af 184 lejligheder på Havneholmen centralt i Københavns Havn. Skanska har udviklet det samlede boligprojektet, der omfatter i alt 17.574 kvadratmeter bolig fordelt på to boligblokke ud til husbådehavnen.

Opførslen af boligerne er allerede i gang og bliver afsluttet i april 2016. Balder vil selv forestå udlejning af boligerne.

– Skanska har en langsigtet og god relation til Balder i Sverige, og vi er meget glade for nu også at kunne videreføre samarbejdet på det danske marked, siger Peter Nymann-Jørgensen, adm. direktør i Skanska Øresund A/S.

Boligerne bliver af høj kvalitet og kommer til at ligge i et område fuld af liv og aktivitet. På den ene side af boligerne anlægges en park med frugttræer, grønne arealer og, længst væk, kontorhuse ud mod Vasbygade. På den anden side af boligerne er et maritimt miljø med husbåde og roklub og direkte adgang til vandet.

Havneholmen er en ny bydel tæt på det centrale København, hvor Skanska har udviklet mere end 90.000 kvadratmeter blandet kontor- og boligbyggeri. Med opførslen af de 184 nye boliger igangsættes sidste etape af Havneholmen, hvor der, udover boligerne, kan opføres 26.000 kvadratmeter kontordomicil direkte ud mod Vasbygade.