Ferring Pharmaceuticals A/S flytter til Scanport ved Københavns Lufthavn

Pressemeddelelser 20-06-2013 14:00 CET

Scanport, der har en af Danmarks mest internationale adresser tæt på Københavns Lufthavn, Øresundsbroen, metroen og Den Blå Planet, tager nu for alvor form. Ferring Pharmaceuticals, der er vokset ud af sit nuværende domicil, indleder anden etape af området ved at flytte sit danske hovedkontor og sine globale udviklings- og registreringsaktiviteter til Scanport.

Scanport by night

Ferring Pharmaceuticals’ nye domicil kommer til at ligge på spidsen af Scanport med direkte udsigt til Øresund. Domicilet vil omfatte en samlet bebyggelse på ca. 30.000 kvadratmeter inklusiv parkering og vil have plads til over 600 medarbejdere.

Scanport er et tidligere industriområde, som for over 10 år siden blev erhvervet af Skanska med henblik på at omdanne området til et moderne, inspirerende kontorområde for vidensvirksomheder i Øresundsregionen. Scanport rummer et potentiale på ca. 95.000 kvadratmeter kontorbyggeri svarende til omkring 5.000 arbejdspladser.

"Vi er rigtigt glade og stolte over at kunne byde Ferring velkommen til Scanport. Ferring ser – ligesom os – potentialet i Scanport med en beliggenhed i første række til Øresund og et unikt maritimt og rekreativt nærmiljø. Derudover ligger både motorvej, metro og lufthavn lige om hjørnet," siger Peter Nymann-Jørgensen, direktør i Skanska.

Ferring Pharmaceuticals flytter sit danske hovedkontor og sine globale udviklings- og registreringsaktiviteter til Scanport i 2016, hvor en bygning af international klasse vil stå klar.

"Scanport har den helt rigtige beliggenhed for os. Den er international, tæt på lufthavnen – og ikke mindst tilgængelig for vores medarbejdere, uanset om de kommer fra Københavnsområdet, Sverige eller flyver ind fra udlandet. Samtidigt er de spændende omgivelser et stærkt kort for at tiltrække og fastholde fremtidens medarbejdere, siger Ole Kjerulf-Jensen, bestyrelsesformand i Ferring Pharmaceuticals.

Ferring Pharmaceuticals er den anden medicinalvirksomhed, der flytter til Scanport. I 2011 flyttede Astellas Pharma til Nordhuset, som var Skanskas første kontorprojekt i Scanport. I alt udvikler Skanska 95.000 kvadratmeter kontorer i Scanport. Kontorbygningerne bliver bæredygtige, af høj arkitektonisk kvalitet og en blanding af domiciler og flerbrugerhuse. Rummene mellem bygningerne vil være venlige, lyse og livlige, og der bliver etableret et "strøg", der løber ned til Scanport Marina.